بامیه یکی از سبزیجاتی است که طرفداران خاص خودش را دارد بعضي ها عاشق دلباخته اش هستند بعضي ديگر از آن متنفرند ولي اگر شما از دسته اول هستيد و فقط غذاهاي گياهي مي خوريد، تا فصل آن تمام نشده دست به كار شويد.

برترین مجله اینترنتی ایران
مجله آشپزی مثبت - محبت صالحی: بامیه یکی از سبزیجاتی است که طرفداران خاص خودش را دارد بعضي ها عاشق دلباخته اش هستند بعضي ديگر از آن متنفرند ولي اگر شما از دسته اول هستيد و فقط غذاهاي گياهي مي خوريد، تا فصل آن تمام نشده دست به كار شويد.

خورش غوره باميه

مواد لازم برای ٨-٦نفر

  • ١٥٠ گرم  سويا خورشي
  • ٢٥٠گرم باميه
  • ٢عدد گوجه‌فرنگی متوسط
  • ١عدد پياز متوسط
  • 1 ق س رب گوجه‌فرنگی
  •  2 ق س غوره
  • ١عدد سیب‌زمینی متوسط
  •  2  /1 ق چ زردچوبه
  •  2 /1 ق چ ادويه مخلوط
  •   2 /1 ق چ پودر فلفل قرمز
  • به ميزان لازم  روغن
  • به ميزان لازم  نمك

طرز تهیه:

1.  در یک کاسه مناسب سویا خورشی را بریزید و به آن مقداري آب جوش فقط در حدي كه خيس خورده و نرم شود، اضافه كنيد.

2.  پياز را نگيني خرد كرده و در یک تابه که روی حرارت قرار داده‌اید با مقدار كمي روغن تفت دهيد، در حدی كه سبك و طلايي شود، سپس زردچوبه، ادويه و فلفل را اضافه كنيد.

3.  سويا را كه نرم شده به پياز اضافه كنيد و تفت دهيد، سپس رب گوجه را افزوده و با سوياها تفت دهيد. حالا گوجه‌فرنگی‌ها را رنده كرده ، به مواد اضافه كنيد. غوره‌ها را هم در همين مرحله بريزيد. به میزان لازم آب به مواد اضافه كرده ، اجازه دهید سویاها به مدت ١٠ دقيقه بپزند.

4. در این میان بامیه‌ها را تميز كرده ، بشویید، سپس به مدت ٥دقيقه آنهارا بخارپز كنيد. بامیه‌هاي بخارپز شده را همراه با نمك به خورش اضافه کنید و اجازه دهید خورش جا بيفتد. اين مرحله نياز به زمان زيادي ندارد، چون همه چيز پخته است و فقط کافی است آب خورش غليظ شود.

5. سیب‌زمینی را به‌صورت خلال خرد کرده ، در روغن سرخ کنید. وقتی خورش آماده شد، آن را با سیب‌زمینی سرخ کرده تزیين و همراه با برنج زعفراني سرو كنيد.

فوت‌وفن

براي اينكه خورش باميه شكيلي داشته باشيد فقط قسمت كوتاهي از دم بامیه‌ها را جدا كنيد و مواظب باشيد به دانه‌های آن نرسيد.
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه